Kuopion Energia

Hei! Olen Äly ja autan sinua löytämään etsimäsi.

Väppi Sähkömittarien vaihto

Olen muuttamassa

Olen muuttamassa omakoti- tai paritaloon

Olen ostanut omakoti- tai paritalon

Muuttajan
ABC

Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.

Tee sähkönmyyntisopimus valitsemasi sähkönmyyjäsi kanssa hyvissä ajoin ennen muuttoa. Kuopion Energian sähkönmyynnistä vastaa Väre Oy.

Väre

Huom! Kun sähkönmyyntisopimuksesi valitsemaltasi toimittajalta on voimassa, saat Kuopion Sähköverkko Oy:ltä tekstiviestin, johon vastaamalla vahvistat, että sähköt voidaan kytkeä turvallisesti päälle. Ilman vahvistusta emme kytke sähköjä.

Lisätietoa päällekytkennästä

Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.

Viat ja häiriöt

Jos olet ilman sähköä tai lämpöä ja vika ei näy häiriökartallamme, voit ilmoittaa viasta vikapalvelunumeroomme.
Vikapalvelunumerot (24 h)
Sähkö ja kaukolämpö: 0800 180 330

Häiriökartta

Häiriöilmoitukset

Voit tilata häiriöilmoitukset itsellesi myös Väppi-palvelusta.

Väppi


Huolehdithan, että sähkön- ja lämmönmyyjälläsi on ajankohtaiset yhteystietosi.

Yhteystietojen
päivitys


Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.

Liittymissopimukset

Tarvitsetko sähköliittymän uuteen kotiisi? Tai onko kyseessä sähköliittymän omistajan vaihdos? Huomioithan, että liittymän tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin.

Sähköliittymä

Tarvitsetko sähköä väliaikaisesti esimerkiksi työmaalle tai tapahtumaan?

Tilapäissähkö

Haluatko huolettoman ja varman lämmityksen kotiisi? Tai oletko myynyt talosi ja kaukolämpösopimus pitäisi siirtää uudelle asukkaalle?

E-lasku ja sähköpostilasku

Kirjaudu omaan verkkopankkiisi ja käy tekemässä e-laskusopimus Kuopion Energian ja/tai Kuopion Sähköverkko Oy:n kanssa. Sopimuksen teko vaihtelee pankkikohtaisesti, mutta tyypillisesti tarvitset laskulta viitenumeron.

Sähköpostilaskun saat tilattua asiakaspalvelusta joko puhelimella tai sähköpostilla.

Asiakaspalvelu p. 020 520 01 (arkisin 8- 17)
asiakaspalvelu@kuopionenergia.fi


Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.

Maksuaika ja eräpäivä

Laskulle on mahdollista pyytää lisää maksuaikaa ennen eräpäivää. Voit olla puhelimitse yhteydessä maksuneuvontaamme Ropoon tai hoitaa asian MyRopo-palvelussa. Palveluun kirjautumisessa tarvitset omat verkkopankkitunnuksesi.

Maksuneuvonta Ropo: 09 4246 1324 (pvm/mpm)

Kirjaudu MyRopoon


Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.

Laskun sisältö

Mistä sähkölasku koostuu?

Mistä kaukolämpölasku koostuu?

Jos sinulla on laskun sisällöstä kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8-16.

Laskutustietojen muutos

Jos haluat päivittää tai muuttaa verkkopalvelusopimuksesi (sähkönsiirto) laskutustietoja, olethan yhteydessä sähkönmyyjääsi. Laskutusosoite ja verkkolaskutustiedot päivittyvät Kuopion Sähköverkko Oy:lle sähkönmyyjän kautta.

Kaukolämpösopimuksen laskutustietojen muutokset voit hoitaa Kuopion Energian asiakaspalvelun kautta.

Asiakaspalvelu p. 020 520 01 (arkisin 8-17)
asiakaspalvelu@kuopionenergia.fi


Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.

Hinnastot ja ehdot

Sähköverkko

Kaukolämpö


Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.

Kaukolämpöliittymä

Uusi liittymä

Liittymän omistajanvaihdos

Liittymän irtisanominen
020 520 04 (arkisin 8-16)
lampoasiakaspalvelu@kuopionenergia.fi


Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.

En löydä laskuani

Jos et löydä laskuasi, tarkistathan oletko tilannut laskusi johonkin seuraavista kanavista: sähköposti, OmaPosti, verkkopankin e-lasku tai Kivra. Näistä vaihtoehdoista voit valita itsellesi sopivimman tavan saada laskusi. Sähköpostilaskun voit tilata Kuopion Energian asiakaspalvelusta. Kaikki muut vaihtoehdot vaativat omien kanavien käyttöä. Suosittelemme e-laskua suoraan verkkopankkiisi, josta sen löydät, kun maksat muitakin laskujasi.

Huomioithan, että myös Väpistä näet laskusi. Väppi-sovelluksesta näet sähkönkulutuksesi tunti-, kuukausi- ja vuositasolla.


Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.