Tyytyväiset asiakkaat vuodesta toiseen ovat osoitus siitä, että kaukolämpö on helppo, kustannustehokas ja ympäristöystävällinen valinta minkä tahansa kiinteistön lämmitykseen. Klikkaa lukemaan asiakkaidemme kokemuksia kaukolämmöstä ja älykkäästä lämmönsäädöstä.
Huom! Kun sähkönmyyntisopimuksesi valitsemaltasi toimittajalta on voimassa, saat Kuopion Sähköverkko Oy:ltä tekstiviestin, johon vastaamalla vahvistat, että sähköt voidaan kytkeä turvallisesti päälle. Ilman vahvistusta emme kytke sähköjä.
Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.
Viat ja häiriöt
Jos olet ilman sähköä tai lämpöä ja vika ei näy häiriökartallamme, voit ilmoittaa viasta vikapalvelunumeroomme. Vikapalvelunumerot (24 h)
Sähkö ja kaukolämpö: 0800 180 330
Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.
Liittymissopimukset
Tarvitsetko sähköliittymän uuteen kotiisi? Tai onko kyseessä sähköliittymän omistajan vaihdos? Huomioithan, että liittymän tilaus kannattaa tehdä hyvissä ajoin.
Haluatko huolettoman ja varman lämmityksen kotiisi? Tai oletko myynyt talosi ja kaukolämpösopimus pitäisi siirtää uudelle asukkaalle?
E-lasku ja sähköpostilasku
Kirjaudu omaan verkkopankkiisi ja käy tekemässä e-laskusopimus Kuopion Energian ja/tai Kuopion Sähköverkko Oy:n kanssa. Sopimuksen teko vaihtelee pankkikohtaisesti, mutta tyypillisesti tarvitset laskulta viitenumeron.
Sähköpostilaskun saat tilattua asiakaspalvelusta joko puhelimella tai sähköpostilla.
Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.
Maksuaika ja eräpäivä
Laskulle on mahdollista pyytää lisää maksuaikaa ennen eräpäivää. Voit olla puhelimitse yhteydessä maksuneuvontaamme Ropoon tai hoitaa asian MyRopo-palvelussa. Palveluun kirjautumisessa tarvitset omat verkkopankkitunnuksesi.
Jos sinulla on laskun sisällöstä kysyttävää, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8-16.
Laskutustietojen muutos
Jos haluat päivittää tai muuttaa verkkopalvelusopimuksesi (sähkönsiirto) laskutustietoja, olethan yhteydessä sähkönmyyjääsi. Laskutusosoite ja verkkolaskutustiedot päivittyvät Kuopion Sähköverkko Oy:lle sähkönmyyjän kautta.
Kaukolämpösopimuksen laskutustietojen muutokset voit hoitaa Kuopion Energian asiakaspalvelun kautta.
Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.
En löydä laskuani
Jos et löydä laskuasi, tarkistathan oletko tilannut laskusi johonkin seuraavista kanavista: sähköposti, OmaPosti, verkkopankin e-lasku tai Kivra. Näistä vaihtoehdoista voit valita itsellesi sopivimman tavan saada laskusi. Sähköpostilaskun voit tilata Kuopion Energian asiakaspalvelusta. Kaikki muut vaihtoehdot vaativat omien kanavien käyttöä. Suosittelemme e-laskua suoraan verkkopankkiisi, josta sen löydät, kun maksat muitakin laskujasi.
Huomioithan, että myös Väpistä näet laskusi. Väppi-sovelluksesta näet sähkönkulutuksesi tunti-, kuukausi- ja vuositasolla.
Saitko avun? Voit tarvittaessa jatkaa keskustelua ihmiskollegani kanssa. Palveluaika chatissa on arkisin klo 8–16.